Onze reis
2022 – Het begin van alles
Het begon allemaal met één video.
In 2022 ontdekte Roelien het concept van User Generated Content (UGC) - authentieke video’s, gemaakt door echte mensen, waarmee merken hun verhaal op een geloofwaardige manier kunnen delen.
Ze liet haar goedbetaalde baan als commercieel manager van zes automotive vestigingen achter zich en ging all-in.
Wat begon met één samenwerking, groeide in korte tijd uit tot meer dan 500 UGC-video’s en 180+ projecten voor merken in 13 landen. Daarmee werd ze één van de eerste vrouwen die UGC in Nederland groot maakte.
2023 – De start van UGC Creators
De vraag naar kennis over UGC nam toe en zo ontstond UGC Creators.
We lanceerden het UGC Groei Traject, een online academy waarin we startende creators leerden hoe ze professioneel konden samenwerken met merken.
Tegelijkertijd begonnen we steeds vaker merken handmatig te koppelen aan de juiste creators. Geen software, geen algoritme maar echte mensen die elke samenwerking zorgvuldig samenstellen.
Ons uitgangspunt was (en is nog steeds):
de perfecte match tussen merk en creator ontstaat door mensen, niet door systemen.
2024 – Grotere merken, grotere campagnes
UGC Creators groeide snel.
Steeds meer nationale en internationale merken vonden hun weg naar ons voor grotere, strategische campagnes.
We dachten mee over de contentstrategie, schreven briefings, begeleidden creators en bewaakten de kwaliteit van elk eindresultaat.
Onze sterkte? We begrijpen beide kanten en we hebben zelf honderden video’s gemaakt én weten wat merken nodig hebben om resultaat te zien.
2025 – De volgende stap
Ons team breidde zich uit met Kim en Kirsten, experts in social media en creators-matching. Zij zorgen er vandaag de dag voor dat elke samenwerking klopt: van eerste contact tot perfecte uitvoering.
En om bedrijven nog breder te kunnen helpen met hun totale social-aanwezigheid, lanceerden we onze tweede onderneming: Seenic.
Waar UGC Creators draait om de kracht van creators en campagnes, richt Seenic zich op social-media-management, strategie en short-form video voor bedrijven.
Samen versterken we elkaars positie en die van onze klanten als social-first experts.
Vandaag
Wat begon met één video is uitgegroeid tot een netwerk van duizenden creators, honderden campagnes en talloze samenwerkingen met merken in binnen- en buitenland.
We koppelen merken nog steeds persoonlijk en met zorg aan creators die écht bij hen passen en blijven elke dag bewijzen dat menselijke creativiteit meer impact heeft dan elk algoritme.
UGC Creators - waar merken en creators elkaar écht ontmoeten.